:: Menu ::

Przejścia w rejonie Tatry, Dolina Białej Wody
ourO80Ros
Rejon Droga, wycena, styl Data przejścia Autor przejścia

Tatry, Dolina Białej WodyMrozekov Lad, Adin Usmev WI4, WI3 OS 2018-01-28Ania, Paweł Kopeć
Przyjemne wspinanie, w sam raz na przywitanie się z Doliną Białej Wody. Minusem były spore kolejki. Na Mrozkowie wspinaliśmy się prawą stroną lodu i podzieliliśmy go na dwa wyciągi – pierwszy prowadzony przez Anię (do stanu po prawej), drugi wziął Paweł. Potem przenieśliśmy się na Adin Usmev, który poprowadził Paweł (pierwszy wyciąg na całą długość liny, drugi ok. 20 metrów). Dodajmy, że byliśmy chyba jedynym zespołem, który robił oba lody w całości – reszta zjeżdżała po pierwszym wyciągu (zarówno na Mrozkowie, jak i Uśmiechu – to pewnie ze względu na niezbyt dobrą asekurację). Wyjazd został zmontowany na szybko we dwójkę, po książkowej wręcz wychujce zastosowanej przez kolegów w piątek wieczorem.

Tatry, Dolina Białej WodyOczy pełne lodu WI5 OS 2018-01-27ManiekF, Stahu, Łukasz Wilk
Jako drugi lód tego dnia wybraliśmy "Oczy". W przeciwieństwie do pierwszego gdzie nie oddałem prowadzenia, tu zamykałem tyły. Łukasz przeszedł pierwszy wyciąg Kaskad (z małym obejściem wędkujących lewatyw). Stahu natomiast wbił się w drugi, dzieląc go sobie na dwa. Mocne słońce trochę wytopiło cruxową kolumnę, pozostawiając sporą warstwę cukru. Asekuracja bardzo wymagająca, jednak czołowy pitbull Sekcji świetnie sobie poradził!

Tatry, Dolina Białej WodyLodospad w Małej Cisówce WI4+ OS 2018-01-27ManiekF, Stahu, Łukasz Wilk
Bardzo fajny, blisko położony lodzik. Zrobiliśmy go na 4 wyciągi. Pierwsze dwa to łażenie "na psa" plus kilka małych prożków. Na trzecim można iść lewym, łatwiejszym ciekiem lub prawą kurtyną. Oczywiście wybrałem kurtynę. Czwarty wyciąg to pięćdziesięciometrowa wisienka na torcie zakończona pionową kolumienką. Większość lodów wylana w stopniu dobrym lub zadowalającym.

Tatry, Dolina Białej WodyOczy pełne lodu 4+/5 OS 0000-00-00walek, w. roj, d. krzyściak
Szliśmy na Alicje, niestety nie istnieje już. Powyższy lód elegancki, ale troche nerwowy, miedzy skała,a lodem płynie potok, więc jest czujnie.

Tatry, Dolina Białej WodyOczy pełne lodu WI 4+/5 OS 2017-01-19ManiekF i Migas
Pierwszy wyciąg wspólny z Kaskadami, potem odbijamy w lewo. Lód bardzo ładnie i grubo wylany. Kluczowe trudności przechodzę bliżej lewej strony, gdzie przez chwilę można posiłkować się kominem. Wpinaliśmy się w pełnym słońcu. Lało się tak bardzo, że Migasek doznał ślepoty wodnej (na szczęście tylko chwilowej).

Tatry, Dolina Białej WodyAlicja w krainie czarów M7 WI5 OS 2017-01-19ManiekF i Migas
Kawałek pięknego wspinania. Migas prowadzi po lodowych polewkach. Lód jest cienki i mocno uszczuplony (problematyczne wpinki). Drytoolową przewieszkę z wyjściem na sopel przechodzę ja. Niestety sopla brak (raczej nie zmienia to trudności). Ostatni wyciąg to piękne, czysto lodowe wspinanie za solidne WI 5. Droga piękna i wymagająca. Mogła by być dłuższa ;)

Tatry, Dolina Białej WodyKaskády (Kaskady) WI3/3+ OS 2013-02-17Grzesiek i Payek
Goryl musiał zmykać do swej malutkiej alpinistki, która czekała z mama przy wlocie doliny, a my z Grześkiem ruszyliśmy na Kaskady. Pod drogą oczywiście nie byliśmy pierwsi(jeden zespół prowadził górny wyciąg + jedna osoba na wędkę przy pierwszym wyciągu), przeraziło mnie ciągłe bombardowanie lodowych kamiorów. Do zmroku pozostało około godziny i w sumie chciałem już odpuścić, bo nie było czasu aby czekać, aż skończy. Grzesiek jednak postanowił zrobić tylko pierwszy wyciąg, ale jak kończył to bombardierzy już zjeżdżali, więc ja poprowadziłem drugi i znów Grześ ostatnią, najładniejsza chyba długość linii tego dnia. To było już bardzo fajne wspinanie lodowe o górskim charakterze (około 100m) - polecam, jak zresztą wszystko co zrobiliśmy tego dnia w Dolinie. Jeszcze raz gratki dla naszej drugiej ekipy, Cniaszka i Doktora, za piękną Alicje! Dzięki Goryl i Kusza za śruby!

Tatry, Dolina Białej WodyMrozekov µad (Lodospad Mrozków) WI3 FLASH 2013-02-17Grzesiek, Goryl,Payek
Flash, bo to najpopularniejszy lodospad w DBW, przy takich tłumach wymuszających ciągła kontrole kolejki i spadających brył, nie ma szans na OSa:) Robiliśmy na dwa wyciągi(2x30m), wcinając się pomiędzy taśmociąg wędkowy. To już nieco bardziej spionizowane przedsięwzięcie,ale przy takim zadziabaniu jakie zastaliśmy, trzeba obniżyć wycenę do 3-ki. Choć przyznam, że jak przyszło mi wkręcać śrubę na pionowym fragmencie drugiego wyciągu, to trzy razy zmieniałem łapę na dziabce, bo troszkę prało:) Na Uśmiechu prowadził, Grzesiek i Goryl, tutaj Grzesiek i ja. Krótki, ale ładny lodzik.

Tatry, Dolina Białej WodyAdin úsmiev (Pierwszy Uśmiech) WI3 OS 2013-02-17Grzesiek, Goryl,Payek
Dość skromnie wyglądający lodzik o długości 50m. Robiony na dwa wyciągi, dużo połogiego terenu, jak to określił Goryl - alpejskiego :) i dwa,czy też trzy krótkie spiętrzenia 65-80st. Nie mam doświadczenie w wycenach lodowych więc w tym przypadku przepisuje z topo.

Tatry, Dolina Białej WodyAdin úsmiev (Pierwszy Uśmiech) WI2/3 OS 2013-01-16dr know, Łukasz Nowak
dół słabieńko wylany - trzeba było czujnie prożki pokonywać, potem śnieżny żlebik; końcówka 2. wyciągu solidna - z racji nie zadziabania nieco angażująca; w dobrych warunkach lód godny polecenia;